ترک متادون در خانه
سخت ترین روز ترک متادون
18 فروردین 1403
بهترین روش ترک متادون بدون درد

بگذارید از همین ابتدا با شما صادق باشیم، حقیقت این است که هیچ روشی برای ترک متادون بدون درد وجود ندارد! اما رویکرد ایمن‌تر و موثرتری برای به حداقل رساندن علائم ترک متادون وجود دارد که اصطلاحا به آن‌ «ترک اعتیاد متادون بدون درد» می‌گویند و آن، ترک اعتیاد متادون با نظارت پزشکی است. در حقیقت دریافت کمک حرفه‌ای از یک مرکز معتبر و دارای مجوز درمانی به شما کمک می‌کند تا با حداقل درد و خماری بتوانید مرحله درمان اعتیاد متادون را بگذرانید. بنابراین اگر جایی خواندید که ادعا می‌کند ترک شربت متادون بدون درد انجام می‌شود، یاوه‌ای بیش نیست. در حقیقت ترک قرص متادون بدون درد تنها یک عبارت عامیانه برای درمان ایمن و با حداقل درد و خماری برای شماست.

اگر خواهان یادگیری طریقه ترک متادون بدون درد هستید، با ما همراه باشید.

طریقه ترک متادون بدون درد چگونه است؟

تلاش خودسرانه برای ترک متادون در خانه، تنها می‌تواند با استفاده از روش یابویی انجام گیرد. در این رویکرد شما درد و خماری بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد، زیرا مجبورید مصرف متادون را بصورت ناگهانی قطع کنید و ترک یکباره متادون به بدن شما فشار زیادی وارد می‌کند. در واقع بدن فرد معتاد به متادون، به حضور این ماده عادت کرده است و به همین دلیل به فرایند قطع مصرف یکباره متادون واکنش نشان می‌دهد و این واکنش بصورت علائم و عوارض ترک متادون بروز می‌کند. بنابراین اگر خواهان فرایند ترک متادون آن هم بدون درد و خماری هستید، توصیه متخصصین اعتیاد این است که این رویکرد را به هیچ عنوان انجام ندهید. مراحل ترک متادون بدون درد را در زیر بررسی خواهیم کرد:

چگونه درد ترک متادون را کم کنیم؟

برای کاهش درد ترک متادون لازم است تا به پزشک ترک اعتیاد مراجعه کنید که لازمه آن یافتن یک مرکز ترک متادون خوب است. ما در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع از مراحل زیر به منظور ترک متادون بدون درد بهره می‌گیریم:

1. مراجعه به مرکز ترک اعتیاد طلوع یا سایر مراکز معتبر درمان
  2. مشاوره ترک اعتیاد و انجام نقشه مغزی، به منظور بررسی اثرات روانی متادون روی افراد
  3. ارزیابی های فیزیکی هر بیمار به منظور بررسی عوارض متادون بر فرد و یا تشخیص بیماری مزمن هر بیمار دچار اعتیاد به متادون
  4. تدوین برنامه درمانی جامع منحصربفرد برای شما
  5. اجرای سم زدایی متادون (عموما به روش تدریجی) برای کاهش درد ترک متادون
  6. استفاده از داروهای ترک متادون برای بهبود علائم ترک بوجود آمده مانند تهوع و اختلالات خواب
  7. برگزاری جلسات روان درمانی برای بهبود علائم ترک روانی و ریشه کن کردن اعتیاد

با انجام این مراحل، ترک متادون بدون درد (کاهش درد ترک متادون) انجام می‌گیرد و شما می‌توانید فرایند ترک اعتیاد متادون را بصورت ایمن و کامل طی کنید.

چگونه درد ترک متادون را کم کنیم؟

بهترین روش ترک متادون بدون درد و خماری

بهترین روش ترک مصرف متادون این است که ترک جسمی و روانی متادون انجام شود. متاسفانه در بسیاری از کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد، تنها روی جسمی (سم زدایی: پاکسازی متادون از بدن) تاکید می‌شود. اما برای ترک کامل متادون لازم است تا پاکسازی متادون از بدن انجام شود و سپس داروهای ترک متادون برای بهبود علائم ترک تجویز شود. استفاده از جلسات روان درمانی نیز به بهبود علائم ترک روانی منجر می‌شود و روانشناس ترک اعتیاد می‌تواند علل گرایش به متادون را دریافته و آن را درمان کند.

بنابراین بهترین روش ترک متادون بدون درد و خماری ترکیبی از روش های سم زدایی فوق سریع، داروی ترک متادون و روان درمانی ترک متادون است. تمامی این مراحل در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع، توسط کادر پزشکی اعتیاد مانند متخصصین اعتیاد داخلی، روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد انجام می‌گیرد.

البته به یاد داشته باشید که اراده شما نیز نقش بسیار مهمی در ترک این قرص مخدر دارد. برای تقویت اراده و انگیزه خود در فرایند ترک اعتیاد به متادون می‌توانید با روانشناس و مشاور ترک اعتیاد حاضر در کلینیک طلوع صحبت کنید.

ترک متادون بدون درد با کمک کلینیک طلوع

احتمالا تا به حال متوجه شده‌اید که ترک متادون فرایندی چالش برانگیز است، زیرا زمان ماندگاری این ماده در بدن به نسبت برخی از مواد افیونی بیشتر بوده و همچنین شما ممکن است دچار برخی از علائم ترک بلند مدت نیز بشوید. به همینطور لازم است تا برای مدیریت علائم ترک و جلوگیری از عود متادون، کمک حرفه‌ای و پزشکی دریافت نمایید.

بنابراین اگر خواهان ترک متادون بدون درد و خماری هستید، کافیست همین حالا با متخصصین مرکز تخصصی روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع تماس گرفته و درمان خود را آغاز نمایید. نیاز نیست نگران درد ترک متادون باشید، زیرا ما در مرکز ترک اعتیاد طلوع، از بهترین روش ترک متادون بدون درد و خماری برای درمان شما بهره می‌گیریم و از ابتدای مسیر درمان تا انتهای آن را همراه شما هستیم.