مصرف چه داروهایی در آزمایش اعتیاد موثر است؟

کلینیک ترک اعتیاد
مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان
8 مرداد 1399
مواد مخدر جدید
مواد مخدر جدید و شایع در جهان
8 مرداد 1399
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۴٫۲
(۶)

آزمایش اعتیاد یکی از تست هایی است که برای اکثر موقعیت‌ های شغلی استفاده می شود، همچنین تست اعتیاد پیش از ازدواج نیز امری اجباری است این در صورتی است که شاید در طول زندگی خود حتی یک نخ سیگار هم نکشیده باشید. ولی شاید مصرف برخی از داروها باعث شود تست شما مثبت باشد. باید بدایند که عموماً تمام آزمایش‌های اعتیاد عاری از اشتباه نیستد و برخی از تست ها می تواند به غلط جواب منفی یا مثبت بدهد که در این شرایط اگر ثابت شد که جواب آزمایش شما غلط است، آزمایش تکرار خواهد شد. تکرار آزمایش مسلماً با تحلیل دقیق تری روبرو است.

چه مسکن هایی باعث می شود آزمایش اعتیاد مثبت شود ؟

اصولاً داروهایی که آلکولوئید تریاک دارند، روی تست اعتیاد اثر می‌گذارند. بعنوان مثال مصرف قرص کدئین روی تست شما اثر می گذارد. کدئین هم جرو آلوکوئیدهای موجود در تریاک است و همانطور که می دانید متاسفانه این روزها مصرف کدئین بسیار رایج شده است و بسیاری از مراکز درمان اعتیاد، برای ترک آن برنامه درمانی مختلفی ارائه می دهند.

نقش مصرف روان‌گردان ها در تست اعتیاد

توجه داشته باشید که مصرف هر گونه قرص و یا مخدر روان گردان آزمایش اعتیاد را مثبت می کند. حتی داروهایی که در ظاهر برای عموم مخدر حساب نمی شوند دارای این ویژگی هستند مثلا مصرف بوپرنورفین یا ب۲ که امروزه رایج شده است، شدیداً روی تست اعتیاد موثر است.

نکات مهم درباره آزمایش اعتیاد

  • وقتی تریاک، مرفین و یا هروئین مصرف می کنید، تا مدت ۲۱ روز بعد از درمان و ترک اثرات آن از خون و ادرار شما پاک نخواهد شد به همین دلیل آزمایش شما مثبت است.
  • اثرات قرص استامینوفن و کدئین به مدت دو روز بعد از مصرف از بدن شما خارج می شود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۴٫۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =