آیا کنترل گسترش اعتیاد با آزاد سازی برخی مواد ممکن است؟

کلینیک ترک اعتیاد
درمان مشکلات جنسی اعتیاد
7 تیر 1399
کلینیک ترک اعتیاد
پیشگیری از کرونا با الکل
7 تیر 1399
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۰
(۰)

کنترل گسترش اعتیاد یکی از مباحثی است که بسیاری از جوامع درگیر آن هستند چند سال پیش سازمان ملل سه محصول بزرگ اقتصادی در دنیا، از نظر ایجاد حجم پول، را معرفی کرد.

این سه محصول عبارت بودند از نفت، سلاح و مواد مخدر. بخش بسیاری از سود فروشندگان اسلحه حاصل از فروش آنها به باندهای قاچاق مواد مخدر است در آمریکای لاتین اسلحه و مواد مخدر ارتباط تنگاتنگی با همدیگر دارند. باندهای قاچاق مواد مخدر در سراسر دنیا از تجهیزات خوبی برخوردار هستند نتیجه این موضوع را در رواج مواد مخدر، خصوصاً مخدرهای جدید در بازار مشاهده می کنید.

بنابراین ضرری که از قاچاق مواد مخدر متحمل جوامع بشری می شود شاید از آنچه که در آمار و ارقام می آید، بیشتر باشد.

هنوز برخی از کشورها بعد از سالها مبارزه با مواد مخدر و کنترل گسترش اعتیاد در جامعه، نتوانسته اند آن را مهار کنند. تنها مساله ای که می توان بر آن تکیه کرد، آگاهسازی مردم و جلوگیری از شیوع مخدرها در جامعه است. مساله ای که باعث نگرانی خانواده شده است، پایین آمدن سن افراد مبتلا به اعتیاد است.

این مساله را در مورد اعتیاد به مخدری چون شیشه می توان مشاهده کرد. چرا که امروزه بسیاری از مراجعین برای ترک اعتیاد به شیشه شامل جوانان و همچنین خانم ها نیز می شود. تنوع در مواد مخدر جدید یکی از دیگر معضلات و مشکلات این حوزه است.

اطلاع رسانی از راه حوزه های سلامت و ارائه خدمات درمانی در طریق کلینیک ترک اعتیاد یکی از راه های مطمئن در کنترل گسترش اعتیاد است. تجویز روش های نوین درمانی خصوصاً برای مواد مخدر جدید کارساز بوده ولی کامل نبوده است. بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به مخدرهای جدید، مطلعات موردی بسیاری انجام داده اند که نتایج خوبی داشته است. برای مثال درمان اعتیاد به ماری جوانا امروزه با بسیاری از شیوه های نوین درمانی و بدون عوارض امکان پذیر است.

تجربه سالها مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به ما چه می گوید؟ آیا می توان بر تجربیات جوامع مختلف در زمینه ترک اعتیاد تکیه کرد؟ شرایط فرهنگی و اجتماعی یک جامعه چقدر در درمان اعتیاد نقش دارد؟ اینها سوالاتی است که نظریه های بسیاری در مورد آنها بیان شده است ولی با توجه به تفاوت شرایط محیطی جوامع، برای همه نمی توان یک فرمول ثابت نوشت.

یکی از راه های کنترل شیوع مواد مخدر، اتخاذ تصمیمات سیاسی و محدودیت های بیشتر در این حوزه است و سوالی که ذهن بسیاری از اندیشمندان این حوزه را درگیر کرده این است که آیا پیروی از کشورهای توسعه یافته در این زمینه کار درستی است؟

آزاد سازی برخی از مواد مخدر کم ضرر یکی از راه هایی است که برخی کشورها برای جلوگیری از گسترش اعتیاد، اتخاذ نموده اند. ولی آیا این تصمیم کار درستی است؟ در واقع هیچ کسی نمی تواند بصورت قاطع بیان کند که برای شیوع اعتیاد یک راه حل محکم و ثابت دارد. اما راه حل های متفاوتی در این زمینه بیان شده است برخی از این راه حل ها مقابله خشن با بیماران اعتیاد را پیشنهاد می کند و برخی از آنها نرمش و تعادل را.

فعلاً یکی از ممطمئن ترین روش های کنترل گسترش اعتیاد، بالابردن کیفیت درمان اعتیاد است. روش های روان درمانی در حوزه ترک اعتیاد تاثیر بسیار زیادی در این زمینه داشته است. همانطور که می دانید امروزه اعتیاد صرفاً محدود به مخدرها نمی شود و شامل داروهای خطرناک نیز می شود.

برای همین منظور یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر خدماتی نظیر درمان اعتیاد به قرص ب ۲ و دیگر داروهای خطرناک و اعتیاد آور را در برنامه های خود قرار می دهد. یکی دیگر از مطمئن ترین راه های کنترل شیوع اعتیاد، اطلاع رسانی صحیح درباره مخدرهایی است که در نظر عموم مخدر به حساب نمی آیند. بعنوان مثال اعتیاد به ریتالین که امروزه در بین بسیاری از جوانان رواج یافته، حاصل عدم آگاهی آنها از این داروست. کلینیک طلوعی دوباره به عنوان مجهز ترین مراکز ترک اعتیاد به خصوص ترک ریتالین یکی از از مرکز ترک ریتالین مجهز در تهران می باشد.

حتما مطالعه کنید:  ترک بوپرنورفین

در بیمارستان ترک اعتیاد کلینیک طلوعی دوباره  توسط بهترین کادر متخصص روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + بیست =