کلینیک ترک اعتیاد
مصرف چه داروهایی در آزمایش اعتیاد موثر است؟
13 مرداد 1399
مرکز ترک اعتیاد
نقش فنتانیل در وابستگی و مصرف داروهای خطرناک
13 مرداد 1399
نمایش همه
مواد مخدر جدید
۳٫۸
(۴)

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره: مواد مخدر جدید و شایع در جهان با الگوهای مصرف متفاوت یکی از چالش های بزرگ سلامت روانی جامعه است استقبال قشر در حال تحصیل به این نگرانی ها افزوده است در این مطلب به معرفی چند مخدر معروف و شایع این روزها می پردازیم.

قارچ سیلوسایبین یا قارچ های جادویی

که مصرف آن شما را درگیر وحشت و توهم بسیار زیاد می کند یکی از مواد مخدر جدید است. شما زمانی که سیلوسایبین مصرف می کنید، احساس می کنید به کرات دیگر سفر کرده و متوجه موقعیت مکانی خود نمی شوید احتمال دارد خود را در حال قدم زدن در یک مزرعه ببینید و یا در وسط یک بزرگراه قارچ های جادویی مسبب مرگ هزاران نفر که درگیر این مخدر هستند شده است. این مخدر در افراد مختلف عوارض متفاوت و شدیدی ایجاد می کند.

PCP یا فن سیکلیدین

یک مخدر روان گردان و توهم زا است که در دهه ۵۰ میلادی بعنوان داروی بیهوشی مورد استفاده قرار می گرفت. این دارو بعد از ده سال مصرف آن برای بیهوشی متوقف شد. اما توسط پخش کنندگان مواد مخدر بعنوان یک مخدر جدید وارد بازار شد و بعنوان یکی از مواد مخدر جدید در دسترس بسیاری از جوانان قرار گرفت. PCP عوارض بسیار شدیدی برای مصرف کننده در سنین مختلف دارد که یکی از این عوارض از دست دادن تعادل در هنگام راه رفتن است توهمات شنوایی و اختلالات رفتاری از عوارض دیگر پی سی پی هستند.
خیرگی های بی هدف و به نقطه ای نامعلوم از دیگر عوارض و آسیب های مصرف فن‌سیکلیدین است.

LSD

یکی از معروف ترین داروهای توهم زا و روانگردان در جهان است و شما بعد از مصرف ال اس دی ممکن دچار توهم واقعی شوید که در بسیاری از مواقع زندگی شما را دستخوش تغییرات اساسی می کند از عوارض مصرف LSD می توان به درد عضلاتی، احساس ضعف، افزایش فشار خون و ضربان قلب اشاره کرد. بعد از مصرف ال اس دی ممکن است دچار تشنج و حالت توع به همراه خنده ها و قهقهه های ناگهانی شوید که برای این مخدر چندان چیز عجیبی نیست و نکته ی جالب و کمی ترسناک اینکه این حالت ها در بسیاری از مواقع قابل کنترل نیستند.

قرص اکس یا اکستازی

که این مخدر باعث افزایش بسیار زیاد هوشیاری و احساسات در شما می شود عوارض سنگینی از قرص اکس در وجود شما باقی می ماند که در فرایند ترک اکس در کلینیک ترک اعتیاد قابل بهبود و درمان است. از عوارض مهم قرص اکس یا اکستازی افسردگی و احساس خستگی است.

حتما مطالعه کنید: ترک اکس

توجه داشته باشید که اگر قرص اکس با ناخالصی روبرو باشد، ممکن است به مرگ مغزی دچار شود. در بسیاری از موارد مصرف قرص اکس دیده شده که مصرف کننده کارها و رفتارهای عجیبی از خود نشان داده که باعث مرگ وی شده است بعنوان مثال فرد مصرف کننده ممکن است از بالای ساختمان خود را به پایین انداخته و تصور کند در حال پریدن داخل استخر است!
همین مسائل باعث شده است که اکستازی را بعنوان یکی از مواد مخدر جدید خطرناک بشناسند.

کوکائین

از برگ های درخت کوکا استخراج می شود. کوکائین سیستم عصبی شما را تحریک کرده و ضربان قلب را افزایش می دهد و یکی از دلایلی که شما بعد از مصرف کوکائین احساس می کنید خیلی پر انرژی شده اید، همین موضوع است.
عوارض بسیار زیادی برای کوکائین بیان شده است که فشار خون، سکته های قلبی و مغزی نمونه هایی از آن هستند. مصرف کوکائین در بلند مدت باعث اختلال در سیستم تنفسی، کلیوی و کبد می ‌شود. توجه داشته باشید که ترک کوکائین حتما باید در کلینیک ترک اعتیاد و طی فرایند ترک این ماده بصورت صحیح و علمی انجام شود.

مت آمفتامین یا شیشه

بعنوان یک روان گردان یکی محرک های شدید اعصاب و روان است. شما بعد از مصرف مت‌آمفتامین دچار هیجانات شدید و پوچ خواهی شد تا حدی که احساس خواب و یا خستگی در شما از بین می رود مواردی بوده است که فرد مصرف کننده تا چند روز احساس گرسنگی هم نداشته است. مصرف شیشه یا مت‌آمفتامین عوارض سختی را برای شما به همراه دارد که فقط با ترک شیشه زیر نظر کادر متخصص درمان اعتیاد از بین می رود.

ماری جوانا ، علف یا گل

شاید به ظاهر یکی از موارد مخدر جدید باشد ولی در اصل یکی از قدیمی ترین مواد مخدر در جهان است که توسط انسان به مصرف رسیده است. ماری جوانا داری اثرات و آسیب های روانی و فیزیولوژیکی است. وقتی اعتیاد به گل پیدا می کنید و به مصرف آن وابسته می شوید به ندرت می توانید مصرف آن را کنترل نمائید. به همین منظور ترک این ماده صرفاً باید به همراه روش های روان درمانی انجام شود.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

کراک کوکائین

ماده قوی تر همان کوکائین است. این مخدر بصورت تکه های بلور طی یک فرایند آزمایشگاهی تولید می شود. برای تولید کراک، نشادر به همراه آب و جوش شیرین را به کوکائین اضافه می نمایند. از عوارض مهم کراک کوکائین می توان به افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا به همراه بی اشتهایی اشاره کرد. عوارض بلند مدت این مخدر شبیه مصرف کوکائین در دراز مدت است.

هروئین

بصورت گرد سفید و در آزمایشگاه از مخدر تریاک به دست می آید. هروئین را در اصل نمونه آزمایشگاهی تریاک می دانند برای عوارض کوتاه مدت آن می توان به اختلالات تنفسی، کما و بی حسی اشاره کرد. اصولاً بیماران وابسته به هروئین به دلیل دردهای عضلانی زیاد، ترک هروئین برای آنها علمی سخت و دشوار است. از این رو درمان اعتیاد به هروئین حتماً باید زیر نظر متخصصین حوزه درمان اعتیاد انجام بشود.
نکته قابل توجه درباره هروئین این است که حدود ۹۹ درصد افراد با یک بار تست این مخدر، آلوده به آن می شوند.

کمیکال

نیز مخدر جدیدی است که وقتی شما آن را مصرف می کنید به یک کمای کوتاه مدت می روید. این مخدر در ابتدا با نام مراسوئیت کشف شد و بعد به نام کمیکال در میان مصرف کنندگان شهرت گرفت. مخدر کمیکال از خانواده AM می‌ باشد تحقیقات نشان داده است که مخدر کمیکال توسط یک خانم از رژیم صهیونسیتی وارد کشور ما شده است و امروزه یکی از مواد مخدر جدید در دسترس جوانان است. امروزه خدمات ترک کمیکال در هر کلینیک ترک اعتیاد مجرب و معتبر انجام می شود

درمان اعتیاد و سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر متخصص روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم.

از ویژگی های دیگر مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =