مرکز ترک اپیوم (شربت تریاک)

۳٫۲
(۸۶)

مرکز ترک اپیوم یا شربت تریاک

شربت اپیوم یا شربت تریاک چیست؟

شربت تریاک یا شربت اپیوم ترکیب اعتیاد آوری از تریاک، الکل و آب می باشد و به دلیل بالا بودن غلظت مرفین در آن یک مخدر محسوب شده و سوء مصرف آن نتیجه ای جز اعتیاد برای مصرف کننده به همراه نخواهد داشت. شربت تریاک در موارد محدودی توسط پزشکان به منظور کمک به کاهش اثرات قطع مصرف در نوزادان اعتیاد تجویز می گردد.

دلایل مصرف شربت اپیوم چیست؟

شربت اپیوم، به دلیل بهره مندی از آلکالوئیدهای مرفین، کدئین و تریاک در ترکیبات خود، در مصرف کننده حالت سرخوشی ایجاد میکند و از این نظر یک مخدر، مُسکن به حساب می آید و در موارد بسیار محدود بنا بر تشخیص پزشک برای رفع درد و همچنین در بعضی موارد درمان اسهال در بزرگسالان تجویز می شود.

برخی افراد که به مواد اعتیاد آور همچون تریاک یا هروئین اعتیاد دارند به منظور درمان وابستگی و اعتیاد خود، بصورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این شربت میکنند و پس از مدتی به دلیل مصرف نامنظم و بی رویه آن دچار سوء مصرف می شوند.

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض مصرف

عوارض مصرف شربت اپیوم چیست؟

خارش

یبوست

خشکی دهان

سرگیجه و تهوع

عوارض شربت تریاک بر کبد

کبد به عنوان پر کارترین و مهمترین عضو داخلی بدن، وظیفه تبدیل مواد مغذی دریافتی بدن را به انرژی دارد. همچنین نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون ها و سم زدایی اعتیاد از بدن انجام می دهد.

مصرف شربت تریاک یا شربت اپیوم یا استفاده از تریاک به شکل کشیدنی ممکن است خود به تنهایی باعث بیماری های کبدی مانند کبد چرب نشود ولی احتمال ابتلای افرادی که مستعد بیماری های کبدی هستند را تا ۳ برابر افزایش میدهد و برای افرادی که در معرض بیماری های کبدی هستند بیماریشان را تشدید میکند.

آیا مصرف شربت تریاک برای درمان کبد چرب مفید است؟

از باورهای اشتباه افراد برای درمان بیماری کبد چرب می توانیم به استفاده از شربت تریاک اشارخ نماییم که در این خصوص باید بدانید، استفاده از شربت تریاک علاوه بر تشدید کبد چرب ممکن است باعث بروز بیماری های سرطان نیز شود به همین جهت ضروری است بدانید از مهمترین موارد منع مصرف شربت اپیوم، افراد مبتلا به بیماری های کبدی مانند کبد چرب هستند.

مرکز ترک اعتیاد

بهترین روش ترک شربت اپیوم

ترک شربت تریاک چند روز طول میکشد ؟

مدت زمان ترک شربت تریاک به پارامترهای مختلفی همچون دوز مصرفی، مدت زمان استفاده و وضعیت سلامتی بیمار دارد و بعد از انجام مشاوره اولیه و به کمک دکتر ترک اعتیاد مشخص می شود.

روش ترک شربت تریاک در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

مصرف کمتر از ۱٫۵ گرم در روز درمان به صورت فوق سریع (UROD) 2 شب و ۳ روز بستری

مصرف بین ۱٫۵ الی ۲ گرم در روز درمان به صورت سریع (URD) و ۱ شب بستری اضافه

مصرف بین ۲ الی ۳ گرم در روز درمان به صورت سریع (URD) و ۲ شب بستری اضافه

مصرف بیش از ۳ گرم در روز درمان به صورت تدریجی  ۷ الی ۱۴ روز بستری

کمپ ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان مجهزترین و بهترین مرکز ترک اعتیاد و روانپزشکی کشور دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت، با تجربه چندین ساله و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روشهای ترک اعتیاد در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت دارد.

سوالات متداول درباره ترک شربت اپیوم

آیا جوشاندن شربت اپیوم تاثیری در کم کردن عوارض آن دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم، خیر. جوشاندن شربت اپیوم یا شربت تریاک، هیچگونه تاثیری بر کاهش عوارض این مخدر ندارد و تنها باعث تبخیر آب و الکل موجود در شربت تریاک میشود و عوارض آلکالوئید های موجود در تریاک مانند مرفین همچنان باقی خواهد ماند که صدمات جبران ناپذیری بر سلامت مصرف کننده خواهد داشت.

آیا قطع ناگهانی و خودسرانه شربت اپیوم عوارض دارد؟
بطور کلی باید بدانید که ترک اعتیاد یک امر بسیار تخصصی است و ترک خودسرانه و غیراصولی نه تنها کمکی به مصرف کننده نخواهد کرد، بلکه عوارض جسمی و روحی به مراتب شدید و جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

افرادی که اقدام به قطع ناگهانی مصرف می کنند علاوه بر آسیب های جسمی ناشی از ترک در معرض خطر بازگشت به اعتیاد و لغزش قرار می گیرند و بدیهی است که افرادی که به مصرف دوباره این شربت اقدام میکنند برای کسب احساس سرخوشی و لذت، میزان مصرف خود را افزایش خواهند داد.



به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۸۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

2 Comments

  1. روهام گفت:

    سلام میشه هزینه مصرف روزی دو گرم رو بفرماید

    • کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره گفت:

      سلام/ لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۵۸۲۲۵ تماس بگیرید/ مشاوره کامل بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفت =