۳٫۴
(۲۷)
کلینیک ترک اعتیاد
بستری ترک اعتیاد

خدمات درمان اعتیاد

زمانیکه فرد مصرف کننده تصمیم به ترک اعتیاد می کند با چالش های جدی جسمانی و روانی برخوردار است. ترک اعتیاد بدون اینکه مصرف کننده زیر نظر روانپزشک اعتیاد باشد، باعث ایجاد مشکلات فراوان بر روی جسم و روان بیمار می گردد. درمان اعتیاد بدون برنامه درمانی صحیح، نه تنها باعث ترک اعتیاد نمی باشد بلکه باعث بوجود آمدن مشکلات جسمانی، روانی، لغزش دوباره بیمار و مصرف مجدد در دوز بالاتر می شود. ترک اعتیاد با سم زدایی بدن از مواد مخدر و محرک آغاز می باشد و با درمان های روانشناختی و دارویی ادامه پیدا خواهد کرد، در نتیجه توصیه می شود حتما ترک اعتیاد را زیر نظر پزشک متخصص اعتیاد و در مراکز دارای امکانات بیمارستانی آغاز کنید.

 

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره دارای مجوز بستری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. این مرکز مجهزترین، مدرنترین و بهترین بیمارستان ترک اعتیاد در ایران بوده و دارای ۲ بخش مجزا برای بستری آقایان و بانوان در اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) و دارای امکانات بیمارستانی، رفاهی، ورزشی و هتلینگ می باشد.

بهترین بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دوباره، بصورت شبانه روزی توسط کادر مجرب و متخصص پزشکی در زمان بستری و بعد از آن خدمات روان درمانی به بیمار تحت نظر روانپزشک و تیم روانشناسی متخصص درمان اعتیاد ارائه می‌گردد. برخی از خدمات کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به شرح زیر است و بعد از مراجعه بیمار به مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، پذیرش بیمار طبق پروتکل زیر انجام خواهد شد:

مرکز ترک اعتیاد
مشاوره رایگان بستری ترک اعتیاد

ارائه خدمات مشاوره رایگان بستری به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

بعد از مراجعه حضوری به بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دوباره، قبل از هر اقدامی بیمار مشاوره رایگان ترک اعتیاد از روانپزشک و روانشناس متخصص درمان اعتیاد بصورت انفرادی و در صورت نیاز همراه با خانواده دریافت خواهد کرد.

یکی از مهمترین اقدامات جهت  درمان اعتیاد و اختلالات اعصاب و روان، تشخیص درست و علمی تیم درمانی می باشد.

اولین اقدام بعد از مشاوره فردی با بیمار توسط روانشناس ترک اعتیاد، گرفتن کیت تشخیص اعتیاد می باشد. بعد از گرفتن کیت تشخیص اعتیاد و مشخص شدن نوع مواد مصرفی مخدر یا محرک، شرح حال اولیه جسمانی و روانی بیمار توسط روانشناس به روانپزشک بطور کامل گزارش می شود.

اگر روانپزشک تشخیص دهد که بیمار جهت درمان اعتیاد نیاز به بستری شدن در بیمارستان ترک اعتیاد دارد، مشاور تمام اطلاعات در مورد نوع و روند درمان و داروهایی که باید استفاده شود را به طور کامل به بیمار و خانواده آن توضیح خواهد دارد و بیمار با آگاهی کامل، درمان خود را آغاز خواهد کرد.

تیم درمانی مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، بعد از بررسی اولیه شرایط جسمی و روانی بیمار به طور کاملاً تخصصی برنامه درمانی منحصر به فرد هر بیمار را تجویز کرده و بیمار پذیرش و بستری می‌شود و اقدامات درمانی آغاز می شود.

کلینیک ترک اعتیاد
بستری شبانه روزی ترک اعتیاد

پذیرش و بستری بیماران اعتیاد و اعصاب و روان بصورت شبانه روزی و اورژانسی

بیمارستان ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره، دارای مجوز بستری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد و امکان بستری بیمار بصورت شبانه روزی و اورژانسی را دارد. بعد از تجویز روانپزشک به بستری بیمار بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت (پانسیون)، پذیرش بیمار در اتاق‌های ۲ تخته، ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) همراه با ارائه خدمات هتلینگ به بیمار و همراه بیمار انجام می پذیرد.

درمان اعتیاد کلیه مواد مخدر، محرکها و همچنین داروهای اعتیادآور

بعد از گرفتن تست اعتیاد و مشخص شدن نوع مواد مصرفی، با توجه به شرایط روحی و جسمانی بیمار، مدت زمان مصرف، میزان مصرف و نوع مواد مخدر یا محرک، داشتن بیماری های زمینه ای، بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد توسط تیم پزشکی زیر نظر مستقیم روانپزشک ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تجویز می شود. روش ترک اعتیاد بصورت سم زدایی تدریجی و یا سم زدایی فوق سریع UROD می باشد. سم‌زدایی مواد مخدر از بدن با جدیدترین داروی های ترک اعتیاد و بدون استفاده از هیچ نگهداره ای انجام می شود.

مرکز ترک اعتیاد
ترک اعتیاد

نظارت و درمان بیماران اعتیاد توسط کادر متخصص روانپزشکی، روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری

این مرحله از درمان شامل موارد زیر می باشد:

نظارت و بررسی روزانه وضعیت جسمانی بیمار و انجام اقدامات درمانی مورد نیاز

بیمار در زمان بستری و انجام سم زدایی مواد مخدر و محرک از بدن، با یک برنامه درمانی ترک اعتیاد با توجه به مقدار و نوع مصرف، مدت زمان مصرف، شرایط جسمی، روانی و بیماری های زمینه ای، از خدمات درمان اعتیاد بدون درد و خماری زیر نظر مستقیم روانپزشک بهره‌مند می‌گردد و بیمار هر روز بطور منظم توسط روانپزشک ویزیت می شود. در حین سم زدایی بدلیل عدم مصرف مواد مخدر، محرک یا الکل در بیمار علائم ترک بصورت درد جسمانی و خماری ظاهر می شود. در بهترین کمپ ترک اعتیاد ، فرآیند سم‌زدایی تحت نظر پزشک و کادر درمانی متخصص ترک اعتیاد طلوعی دوباره انجام می گیرد و سم زدایی بدون درد و خماری انجام خواهد گرفت و با تجویز داروهای روانپزشکی و ضد درد تمامی علائم قطع مصرف بدون استفاده از هیچ نگهدارنده ای کنترل می شود. استفاده از این دارو هیچگونه وابستگی جسمانی و روانی بعد از ترک برای بیمار ایجاد نخواهد کرد و روش درمانی ما بر اساس بهترین و جدیدترین متد درمانی روز دنیا می باشد.

نظارت و بررسی روزانه وضعیت روان شناختی بیمار و ارائه مشاوره در زمان بستری

در زمان سم زدایی مواد مخدر و محرک از بدن، تمایل به مصرف دوباره مواد مخدر در بیمار تحت نظر روانپزشک و تیم روانشناسی مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره کنترل می شود. ترک اعتیاد مسئله پیچیده ای است که علاوه بر ترک جسمانی باید از لحاظ ذهنی و روانی نیز مصرف کننده درمان شود.

از آنجایی که اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر ابعاد گوناگونی دارد و می‌تواند ابعاد مختلفی از زندگی مصرف‌کننده را تحت تاثیر قرار دهد، درمان آن نیز گاها کمی دشوار است. یک درمان موثر و بدون بازگشت، درمانی است که به مولفه های مختلف اعتیاد و تاثیر ان بر مصرف کننده بپردازد.

دوره درمان اعتیاد باید طوری برنامه‌ریزی شود که فرد بتواند یک زندگی بدون مصرف دوباره مواد مخدر را از سر بگیرد و تبدیل به یکی از اعضای عادی جامعه و خانواده شود. این برنامه باید بر روی زندگی اجتماعی، کاری، خانوادگی و همچنین چگونگی عملکرد فرد در جامعه بصورت کارآمد، تمرکز کند.

یک روانشناس می‌تواند از طریق روان درمانی زندگی شادتر، سالم و سازنده‌تر برای بیمار تحت درمان ایجاد کند. روان درمانی یا درمان روانشناختی، تکنیک و مجموعه روش هایی برای درمان اختلالات روانی، هیجانی، انواع اختلالات شخصیت، اعتیاد، ناهنجاری های رفتاری و سازگاری با استفاده از روش‌هایی است که به ظاهر با محوریت گفتگو می باشد اما در این فرایند گفتگو، بررسی و ارزیابی تخصصی و بسیار فنی در رابطه با محتوا و فرایند فکر، احساسات، عواطف، گفتار و رفتار بیمار توسط روانشناس به شکلی بسیار دقیق انجام می گیرد.

روانشناس به بیمار کمک خواهد کرد تا الگوهای تفکر و رفتار خود را شناسایی و تغییر دهید و این امر موجب می‌گردد بیمار احساس بهتر بودن کند و با آموزش و کسب مهارت های جدید، بیمار می تواند با هر چالشی که در آینده برای آن رخ دهد روبرو شود.

در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، درمان اختصاصی و ویژه برای هر بیمار، مراقبت‌های تخصصی کادر روانپزشکی، روانشناسی و پرستاری ارائه می‌گردد.

مرکز ترک اعتیاد
گروه درمانی ترک اعتیاد

گروه درمانی برای بیماران اعتیاد طی دوره بستری

گروه درمانی، نوعی روان درمانی متشکل از درمانگرها و بیماران با مشکلات مشابه است. افراد حاضر در گروه درمانی به خاطر مداخلات روانشناس یا مشاور ، مشاهده رفتارهای سایر اعضای گروه و دریافت بازخورد از اعضای گروه بهبود می‌یابند و اعضای گروه با به اشتراک گذاشتن تجربیات و مشکلات خود از بهبود یکدیگر حمایت می کنند.

گروه درمانی، درمانی اثر بخش می باشد و تاثیر بسزایی در القای امید، تجربه مشترک، تبادل اطلاعات، نوع دوستی، بازسازی روابط خانوادگی، توسعه تکنیک های اجتماعی شدن، رفتار تقلیدی، یادگیری بین فردی، انسجام گروهی و تخلیه هیجانی دارد.

کلاس های گروه درمانی کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، هر روز در زمان بستری بیمار در سالن اجتماعات که مطابق با استانداردهای برگزاری کلاس های گروه درمانی می باشد با با حضور تیم روانشناسی و درمانگر برگزار می شود.

کار درمانی برای بیماران اعتیاد طی دوره بستری

کاردرمانی، استفاده درمانی از کارها و فعالیت‌های روزمره زندگی برای افراد و گروه‌ها با هدف تسهیل مشارکت آن‌ها در نقش‌های زندگی و موقعیت‌های منزل، محیط آموزشی، محیط کار و اجتماع می باشد.

کاردرمانی استفاده از فعالیت‌های هدفمند برای جلوگیری از ناتوانی و حفظ سلامتی و دادن استقلال برای انجام کارهای افرادی است که به نوعی دچار آسیب جسمی، ذهنی یا روانی هستند تا دوباره فعالیت های روزانه مهم خود را شروع کنند. خدمات ویژه کاردرمانی در بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دوباره شامل:

آموزش مهارت‌های زندگی روزمره، ایجاد و توسعه مهارت‌های درکی، حرکتی و عملکرد یکپارچگی حس، توسعه مهارت‌های بازی و پیش حرفه‌ای و توانایی‌های اوقات فراغت، طراحی، ساختن یا بکار بردن وسایل کمکی، انتخاب وسایل نظافتی، استفاده از صنایع دستی که به‌طور ویژه به منظور افزایش عملکرد طرح شده‌است، توصیف و تفسیر آزمون‌ها مثل ارزیابی قدرت عضلانی، ارزیابی دامنه حرکتی و نیز تطبیق محیط برای بیمار می‌باشد. این خدمات به ‌طور فردی و گروهی به بیماران توسط کاردرمانگر در طی دوره بستری ارائه می شود.

خانواده‌ درمانی برای بیماران اعتیاد

خانواده اولین سیستم اجتماعی است که تمامی افراد در آن رشد و نمو پیدا می کنند که بی شک از مهم ترین نهادهایی است که بسترساز رشد و رفاه جسمی، روانی محسوب می شود قرار است فرد در میان آغوش خانواده به یک تعادل فیزیکی، روانی و اجتماعی برسد. اما گاهی با گذشت زمان مشکلاتی به تدریج در خانواده پیش می آید که اگر به نحوه ی حل اختلاف خانواده آگاه نباشید ممکن است مشکلات روز به روز بیشتر شده و باعث گسسته شدن ارتباط عاطفی بین افراد خانواده شود. در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، دکتر روانشناس خانواده بهترین شیوه ی حل اختلافات و مشکلات بین فردی به وجود آمده را به بیمار و خانواده آن آموزش می دهد و بدون هیچ پیش داوری و قضاوتی مشکلات پیش آمده را ریشه یابی کرده و در رسیدن به آرامش دوباره هم گام و هم قدم بیمار و خانواده آن می باشد.

مرکز ترک اعتیاد
بیوفیدبک

بیوفیدبک و نوروفیدبک خدمات تکمیلی درمان

بیوفیدبک

بیوفیدبک نوعی روش درمانی است که در آن از پاسخ های فیزیولوژیک افراد به منظور درمان بیماری ها استفاده می شود. این روش درمانی با بدست آوردن اطلاعاتی در مورد مکانیزم کنترل حرکتی پدیده های فیزیولوژیک بدن امکان خود تنظیمی آنها را فراهم می آورد. بیوفیدبک روشی است که در آن فرد با دریافت سیگنال هایی از بدن می تواند عملکردهای حیاتی بدن مانند ضربان قلب را با دهن خود کنترل کند. هنگامی که مغز اطلاعاتی درباره خود و بدن دریافت می کند، می تواند از این اطلاعات برای بازگشت بدن به حالت تعادل استفاده کند.

بیوفیدبک می تواند به بهبود وضعیت سلامتی فرد و درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات کمک کند و از مزایای بیوفیدبک می توان به افزایش ریلکسیشن، کاهش احساس درد، افزایش سطح سلامتی، اصلاح رفتارهای غلط، کاهش استرس، بهبود خلق و خو، افزایش تمرکز و بازیابی توانایی های حرکتی اشاره نمود.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، دارای مجهزترین دستگاه بیوفیدبک در ایران می باشد. در صورت تشخیص روانپزشک، این روش درمانی توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی برای بیمار انجام خواهد شد. در این روش درمانی حسگرهای الکتریکی به فرد متصل شده و اطلاعاتی از بدن فرد بر روی مانیتور نمایش داده می شود. این روش درمانی هیچ گونه عارضه جانبی به همراه نداشته و در تمام سنین قابل اجراست.

نوروفیدبک

نوروفیدبک در اصل، نوعی بیوفیدبک است که با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به بیمار تلاش می‌کند که نوعی خودتنظیمی را به آزمودنی آموزش دهد. بازخورد، به طور معمول از راه صدا یا تصویر به فرد ارائه می‌شود و از این طریق، فرد متوجه می‌شود که آیا تغییر مناسبی را در فعالیت امواج مغزی خود ایجاد کرده‌است یا خیر. در نوروفیدبک، حِسگرهایی که الکترود نامیده می‌شوند، بر روی پوست سر بیمار قرارمی‌گیرند. این حسگرها، فعالیت الکتریکی مغز فرد را ثبت و در قالب امواج مغزی (دراغلب موارد به شکل شبیه‌سازی شده در قالب یک بازی کامپیوتری یا فیلم ویدئویی) به او نشان می‌دهند. در این حالت، پخش فیلم یا هدایت بازی کامپیوتری بدون استفاده از دست و تنها با امواج مغزیِ شخص انجام می‌شود.

به این شکل، فرد با دیدن پیشرفت یا توقف بازی و گرفتن پاداش یا از دست دادن امتیاز یا تغییراتی که در صدا یا پخش فیلم به وجود می‌آید، پی به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود برده و سعی می‌کند تا با هدایت بازی یا فیلم، وضعیت تولید امواج مغزی خود را اصلاح کند.

از این روش می‌توان به منظور بهبود اختلالاتی چون بیش فعالی، کمبود توجه، ناتوانی‌های یادگیری، هراس و اختلالات اضطرابی، اختلالات مربوط به سو مصرف مواد، افسردگی، مدیریت استرس، میگرن، سندرم تورت و اختلالات خواب استفاده کرد.

تا به امروز هیچ اثر منفی از نوروفیدبک گزارش نشده است، بلکه تمام اثراتی که در تحقیقات مختلف برای آن گفته شده مثبت بوده است. همزمان شدن نوروفیدبک با مصرف دارو، نه تنها عوارض بدی ندارد، بلکه در مورادی باعث می‌شود تأثیر داروها بیشتر شود تا پس از مدتی بتوان داروها را تحت نظر پزشک بتدریج قطع نمود.

پیگیری ها بعد از ترخیص و درمان

در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، بعد از پایان درمان سم زدایی و ترخیص، بیمار رها نمی شود. بیمار امکان برخورداری از مشاوره فردی، شرکت در کلاس های گروه درمانی و خانواده درمانی بصورت هفتگی را دارد. اگر بیمار بعد از ترخیص دچار مشکل شد می تواند با پذیرش تماس گرفته و در اولین فرصت جهت ویزیت روانپزشک به مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه نماید. همچنین بیمار باید بعد از ترخیص هر ماه یکبار به کلینیک مراجعه نموده و توسط روانپزشک ویزیت شود تا زمانیکه پزشک معالج اعلام نماید که دیگر نیاز به مراجعه و ویزیت نمی باشد. به شما این اطمینان را می دهیم تا بهبود کامل بیمار در کنار هستیم و می توانید از خدمات برتر شبانه روزی مرکز طلوعی دوباره بهره مند شوید.

در ادامه جهت اطلاع شما به معرفی تجهیزات بیمارستانی کلینیک طلوعی دوباره پرداخته می شود:

کلینیک ترک اعتیاد
ترک اعتیاد

تجهیزات بیمارستانی و ICU اختصاصی کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان مجهزترین مرکز ترک اعتیاد کشور، علاوه بر بخش های مجزا بستری برای بانوان و آقایان و اتاق های بستری ۲ تخته، ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) دارای تجهیزات کامل بیمارستانی و ICU اختصاصی می باشد که بخشی از تجهیزات آن عبارتند از:

الکتروشوک درمانی (ECT)

اکسیژن ساز

ونتیلاتور

ساکشن

دستگاه نوار قلب  (ECG)

دستگاه نوار مغزی  (EEG)

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۲۷

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.