ترک کراک

کراک شکل متبلور و کریستال شکل کوکائین است، و با فرم سنتی پودری کوکائین تفاوت دارد. با این حال احتمال وابسته شدن به کراک با احتمال اعتیاد به فرم پودری کوکائین برابر است. این نوع ماده محرک به صورت بلورین یا بلوک های جامد تهیه می‌شود و رنگ آن می‌تواند طیفی از سفید و گلبهی تا زرد را شامل شود.

دریافت بهترین برنامه درمانی برای ترک اعتیاد کراک بسیار مهم است. در صورت عدم کنترل، اعتیاد به کراک می‌تواند در نهایت مصرف کننده را بکشد یا در او آسیب روانی دائمی ایجاد کند.

کلینیک ترک اعتیاد

به دنبال ترک اعتیاد هستید؟

ما دانش لازم برای ترک اعتیاد و درمان آن را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
021 2613741409120474810

وقتی صحبت از شکل گیری وابستگی روانی افراد به مصرف مواد مخدر و محرک در میان باشد، کراک و کوکائین یکی از قدرتمندترین داروهای غیرقانونی به شمار می‌روند. از آنجا که کراک موجب سرخوشی شدید شده و مراکز اصلی لذت مغز را تحریک می‌کند، مصرف کنندگان کراک و کوکائین حتی با یک بار مصرف به داشتن آن احساسات وابستگی شدید پیدا می‌کنند. کراک دو برابر قوی‌تر از همتای سنتی خود یعنی کوکائین است و به همین دلیل است که ترک کراک اهمیت زیادی دارد.

دلیل وابستگی شدید به کراک

پس از مصرف کراک، این ماده به سرعت وارد جریان خون می‌شود و مصرف بعدی بلافاصله پس از مصرف اولیه آغاز می‌شود. این امر باعث می‌شود که همان مقدار کراک یا کوکائین در دفعات بعدی، دیگر نمی‌تواند به اندازه دفعه قبلی سرخوشی تولید کند. سرخوشی حاصل از این مواد محرک اعتیادآور فقط حدود پانزده دقیقه طول می‌کشد و بسیار کوتاه است. تقریباً همه مصرف کنندگان این مواد میزان سرخوشی حاصله را شدید و فوری توصیف می‌کنند. مصرف کننده کراک به دلیل دریافت فوری پاداش ناشی از مصرف این ماده مخدر، می‌تواند به سرعت به آن معتاد شود.

بهترین راه درمان اعتیاد به کراک

از آنجا که مصرف کننده دائماً به دنبال تکرار سرخوشی برابر با سرخوشی تجربه شده در مصرف قبلی است، مصرف مجدد خود را با دوز بیشتری مصرف می‌کند که به همین دلیل تمامی مصرف کنندگان کراک و کوکائین بعد از اولین بار مصرف، وابستگی شدیدی به آن پیدا می‌کنند. ترک اعتیاد به کراک تنها راهیست که فرد مصرف کننده کراک قادر به رهایی از این مواد است و اهمیت درمان اعتیاد به کوکائین نیز در همین است. زیرا تنها تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد می‌توان علائم ترک کراک را کنترل و از مصرف مجدد جلوگیری کرد.

دریافت بهترین روش ترک اعتیاد کراک در کلینیک دکتر جوادی

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ سیستم واحدی وجود ندارد که پاک ماندن مصرف کننده را تضمین کند. هرکس پیشنهاد کند که یک برنامه توانبخشی خاص یا سرویس کمک به ترک اعتیاد به کراک خاصی در اختیار دارد که برای همه بصورت تضمینی جواب می‌دهد، راست نمی‌گوید. هر فردی که به یکی از این مراکز توانبخشی ترک می‌رود متفاوت از دیگریست. صرف اینکه یک نوع توانبخشی کراک برای بیمار جواب داده به این معنا نیست که همان درمان کراک برای شخص دیگری نیز الزاما جواب می‌دهد. در کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دوباره تمامی بیماران با توجه به شرایط و نوع اعتیاد، طبق نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد هر بیمار با یک نوع درمان اعتیاد خاص بصورت مجزا و فردی درمان می‌شود.

گزینه ارجح برای افرادی که تحت درمان ترک کراک قرار دارند ، سم زدایی تدریجی مواد از بدن (بستری) است. این نوع برنامه به لحاظ آماری بهترین شانس بهبودی را فراهم می کند چرا که بیمار در تمام مراحل درمانی خود تحت نظر پزشک، روانشناس و کادر درمانی مجرب بوده و علائم ترک او تحت کنترل است. ترک اعتیاد به کراک ممکن است اول مسیری دشوار بنظر بیاید، به خصوص به این دلیل که بهبود یافتن از کراک مدت زمان زیادی طول می‌کشد. با این وجود در صورت اتخاذ نوع صحیح درمان کراک تجربه یک زندگی عاری از کراک، شدنی است.

اگر خودتان با اعتیاد به کراک دست و پنجه نرم می‌کنید یا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان به فرد وابسته به کراک کمک کرد، به یاد داشته باشید که بهبودی از کراک و کوکائین امری دست یافتنی است.

مراحل سم زدایی تدریجی بدن از کراک

ترک اعتیاد کراک با قطع کردن نیاز جسمی به آن شروع می‌شود. این که خیلی ساده مصرف کراک متوقف گردد، امری غیرممکن و خطرناک است لذا قطع مصرف بیمار باید به دقت کنترل شود. انجام این کار در خانه عملی نیست زیرا بدون کمک متخصص ترک اعتیاد تقریباً غیرممکن است مصرف کننده بتواند جلوی میل به مصرف خود به کراک را بگیرد. روند قطع مصرف باید در مراکز تخصص ترک اعتیاد انجام شود تا پزشکان بتوانند علائم ترک را تحت نظر داشته باشند، از فقدان خطر عود مصرف کراک اطمینان حاصل کنند و برای کمک به بیمار داروهایی تجویز کنند. این‌ها موارد مهمی هستند زیرا قطع مصرف کراک حتی تحت نظارت پزشکی، روندی دردناک و استرس‌زا است.

از آنجا که عملکرد بدن در غیاب دارویی که به آن وابسته است، با مشکل مواجه می‌شود و بیمار به هنگام ترک ماده مخدر برخی علائم ناراحتی را تجربه می‌کنند که می‌تواند درد عضلانی، اسهال و تب، افسردگی، اضطراب، هوس های مستاصلانه برای کراک بیشتر باشد. در افراد که مدت زمان طولانی اعتیاد به کراک دارند ممکن است علائم ترک جدی‌تری داشته باشند مانند گرایش به خودکشی و افسردگی شدید.

به همین دلیل ضروری است که سم زدایی کراک در یک محیط تحت کنترل و ایمن انجام شود. چنین شرایطی باعث جلوگیری از درخواست بیمار برای داروهای دیگر (یا حتی کراک بیشتر) جهت کاهش علائم دردناک سم زدایی می‌گردد و کادر پزشکی می‌توانند در سخت ترین زمانهای فرآیند، حمایت اخلاقی و تشویق خود را عرضه کنند و با تجویز داروهای روانپزشکی فرایند سم‌زدایی را برای بیمار راحت‌تر کنند.