تحریک مغناطیسی RTMS

۱
(۱)
کلینیک ترک اعتیاد

RTMS

ترک اعتیاد با آر تی ام اس(RTMS) یک روش درمانی برای بهبود افسردگی است که در کلینیک ترک اعتیاد و اعصاب و روان طلوعی دوباره، تحت نظر مجرب‌ترین تیم روانشناسی و روانپزشک انجام می‌گیرد. روش درمانی RTMS که در سال ۱۹۸۵ معرفی شده، شامل استفاده از امواج مغناطیسی و تحریک نقطه ای خاص از مغز است.

این روش درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و بر طبق تحقیقات، اثر بسزایی در درمان افسردگی دارد. به همین منظور  RTMS بهترین دستگاه پاراکلینیکی در درمان اعتیاد و بیماری روانپزشکی، یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می‌باشد. البته این روش یکی از روش های نوین درمان اعتیاد در این کلینیک است. متخصصان ما ابتدا شرایط هر بیمار را بررسی می‌کنند و با توجه به آن‌ و انتخاب خود بیمار، یک روش درمانی منحصربفرد برای هر فرد در نظر گرفته می‌گیرند.

RTMS چیست؟

RTMS  یکی از روش‌های درمان افسردگی و اضطراب به کمک تحریک سیستم مغزی بیمار می‌باشد.  در درمان اعتیاد با آر تی ام اس نیازی به بیهوشی نیست. این روش عوارضی برای بیمار به همراه نخواهد داشت و تحقیقات بلند مدت نشان داده که بسیاری از بیماران پس از دوره درمانی بهبود کامل پیدا کرده‌اند و علائم بیماری در آن‌ها کاهش شدیدی پیدا کرده است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

RTMS درمانی برای درمان چه بیماری‌هایی کاربرد دارد؟

تمام افراد قادر هستند در فرایند ترک اعتیاد با rtms شرکت کنند. اما اگر برایتان سوال  پیش آمده است که ترک اعتیاد با آر تی ام اس در چه مواردی توصیه نمی شود؟ باید بگوییم افراد باردار، آن‎هایی که صرع دارند، دچار اسکیزوفرنی هستند و…قبل از استفاده از این روش باید با پزشک خود مشورت کنند.

درمان اعتیاد به مواد مخدر با روش rtms

در درمان اعتیاد rtms توسط متخصصین و درمانگران اعتیاد برای بهبود علائم و افسردگی ناشی از ترک اعتیاد بکار برده می‌شود، چرا که می‌تواند تاثیرات مثبتی بر خلق بیمار داشته باشد.

بنا به تحقیقات، چیزی در حدود ۶۸ درصد افرادی که کوکائین مصرف می‌کردند و تحت درمان اعتیاد با آر تی ام اس قرار گرفتند، پس از یک ماه عاری از علائم اعتیاد بودند. اما باید بدانید که این متد، به تنهایی یک روش درمان نیست و باید در کنار برنامه درمانی انجام بگیرد.

چگونه از روش آر تی ام اس برای ترک اعتیاد استفاده می شود؟

بطور کلی روش ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس یک روش درمان غیرتهاجمی است که در آن از هیچگونه دارویی استفاده نمی‌شود. مراحل ترک اعتیاد با آر تی ام اس به بصورت زیر است:

درمانگر یک کویل الکترومغناطیسی در نزدیکی سر بیمار قرار می دهد. درمانگر با نزدیک کردن کویل به مرکز تنظیم و کنترل خلق و خو بیمار پالس های مغناطیسی به مغز مصرف کننده وارد می کند و بخش های مورد نظر را مورد هدف قرار می دهد.

نحوه استفاده ازrtms و بازتوانی مغز افراد معتاد به اینصورت است که این پالس ها باعث ایجاد یک جریان الکتریکی در سلول های عصبی می شود و این جریان های الکتریکی سلول های مغزی را تحریک می کند و این تحریک سلول ها باعث درمان افسردگی می شود.

مزیت ترک اعتیاد با rtms

مزایای درمان اعتیاد با آر تی ام اس بسیار زیاد است. از جمله مزیت استفاده از درمان آر تی ام اس عبارتند از:

  • بدون درد
  • بدون بی حسی
  • بدون بی هوشی
  • بدون نیاز به دوران ریکاوری

RTMS

آیا ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس عوارض دارد؟

عوارض جانبی این روش خیلی کم است که عبارتند از:

  • ممکن است تعداد کمی از بیماران دچار سردرد شوند.
  • احتمال وجود تشنج (البته قابل پیشگیری است.)

مدت زمان ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس

طول درمان rtms بسته به شرایط و نوع و شدت بیماری متفاوت می‌باشد. اما بطور معمول دوره درمانی بین ۴ الی ۶ هفته زمان نیاز دارد و بیمار باید ۵ جلسه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ای در هفته تحت درمان قرار بگیرد.

هزینه ترک اعتیاد با دستگاه rtms

هزینه روش درمانی rtms کاملا به تعداد جلسات درمان بستگی دارد. برای مشاوره می‌توانید همین حالا با با تلفن پزشک ترک اعتیاد کلینیک طلوعی دوباره تماس حاصل فرمایید.

کلینیک طلوعی دوباره ارائه دهنده انواع روش های درمانی نوین برای ترک اعتیاد بیماران است. یکی از این روش‌ها، روش ترک اعتیاد با دستگاه rtms می‌باشد. روش درمانی rtms نوعی تحریک مغناطیسی مغز است که از طریق پالس‌های مغناطیسی به تحریک قسمت‌هایی از مغز می‌پردازد. این روش مزایای زیادی دارد از جمله اینکه بدون درد است، نیاز به بیهوشی ندارد و معمولا بیمار علائم بهبود را سریع نشان می‌دهد. با توجه به مقاله حالا می‌دانیم که ترک اعتیاد با دستگاه rtms چگونه انجام می‌شود. اگر قصد ترک اعتیاد را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید. بهترین پزشکان ترک اعتیاد در تهران آماده ارائه مشاوره به شما هستند. در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با توجه به شرایط هر بیمار و البته انتخاب خود او روش درمانی تعیین خواهد شد.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.