ترک مرفین

در این مطلب قبل از اینکه به تشریح فرایند ترک مرفین بپردازیم، قصد داریم کمی شما را با ماهیت این دارو آشا کنیم. مرفین به نوعی ماده افیونی اطلاق می‌شود که از تریاک حاصل شده است. در واقع مرفین اصلی‌ترین ساختار اثربخش تریاک به حساب می‌آید. سازوکار اثربخشی مرفین، سیستم عصبی مرکزی را هدف قرار می‌دهد که باعث کاهش احساس درد در شما می‌شود. از این رو مرفین دارویی بسیار اعتیاد آور محسوب می‌شود زیرا انس بیمار به این دارو به شدت زیاد است. مصرف کنندگان، مرفین را تاحدی بعنوان قرص‌های جایگزین تریاک می‌شناسند.

موارد تجویز داروی مرفین یا قرص‌های مرفین‌دار توسط پزشکان محدود به جراحی‌ها بوده که بصورت شربت، قرص و یا تزریق وریدی انجام می‌شود. از دیگر داروهای مسکن در همین خانواده می‌توان به هیدرومورفون اشاره کرد. اما تفاوت مرفین و هیدرومورفون در این است که هیدرومورفون قابلیت تسکین دهندگی بیشتری داشته و آن را یعنوان یک جایگزین برای مرفین می‌شناسند. یکی از ویژگی‌های مرفین این است که تقریبا نیم ساعت بعد از تزریق بیشتر از نیمی از آن جذب بدن می‌گردد. مرفین در شرایطی نظیر دردهای ناشی از عمل‌های جراحی، کنترل درد‌های ناشی از سنگ کلیه و امثالهم استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد ویژگی تسکین‌دهندگی مرفین تاثیر مستقیم بر روی دستگاه عصبی مرکزی شما دارد.

از این رو یک حالت تسلابخشی خوشایند در بدن و روان شما ایجاد می‌کند که همین مساله مهمترین عامل برای اعتیاد به مرفین است. در فرایند ترک مرفین در کلینیک ترک اعتیاد، داروها و ترفند‌های جایگزین برای وجود همان حالت خوشایند در شما، تجویز می‌شود که ضمن دفع سریع مرفین باعث می‌شود شما از نبود آن رنجر نبرید. شما در اکثر موارد برای ترک اعتیاد به مرفین نیاز است بستری شده و شرایط جسمانی‌تان تحت نظر پزشک قرار گیرد. توجه داشته باشید که قطع یکباره‌ مصرف مرفین باعث تمایل بیشتر شما نسبت به مصرف آن دارد (!!)

مشاوره ترک مرفین

برای اطلاعات بیشتر از بهترین روش‌های درمانی برای ترک مرفین با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

عوارض مصرف مرفین

• بروز اختلال در سیستم تنفسی در صورت مصرف مرفین با دوز غلط که یکی از جدی ترین خطرات احتمالی است.
  • استفاده از مرفین به همراه مشروبات الکلی ضمن افزایش اختلال در دستگاه تنفسی، می‌تواند باعث مرگ شود.
  • اختلال در دستگاه گوارش بدن که بصورت یبوست خود را نشان می‌دهد.
  • بروز نابسامانی‌های ادارکی شما باعث می‌شود قدرت دریافت و مشاهدات شما از خود و محیط پیرامون به شدت کاهش یابد. که در فرایند ترک مرفین قابل بهبود است.
  • مصرف مرفین برای کسانی که نشانه‌ای از بیماریهای قلبی و یا ریوی دارند بسیار خطرناک است به گونه‌ای که حتی تجویز پزشکی آن نیز با رعایت ملاحظات زیاد انجام می‌شود.
  • در مصرف مکرر مرفین احتمال عقیم شدن بسیار زیاد است زیرا مرفین واکنش‌های مخربی بر هورمون‌های جنسی دارد.
  • از دیگر آثار روانی مصرف مرفین می‌توان به احساس خوابالودگی و ناتوانی در تفکر اشاره کرد که با پشت سر گذاشتن مراحل ترک اعتیاد به مرفین کم‌رنگ تر می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر شخصی بصورت تصادفی مرفین مصرف نماید، هرچه سریعتر باید تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرد !!

ترک اعتیاد به مرفین چند روز  طول می‌کشد ؟

عوامل بسیاری در فرایند‌های ترک موارد مخدر بخصوص مرفین نقش دارند که مهمترین آنها عبارتند از :

• دوره زمانی مصرف مرفین
  • دوز مصرف مرفین
  • دلیل استفاده از مرفین
  • تاثیرات روحی و روانی حاصل از مصرف مرفین

توجه داشته باشید که بازه زمانی که لازم است علائم درمانی خود را نشان دهند با میزان وابستگی شما به دارو و همچنین قطع تدریجی و یا یکباره‌ی آن، ارتباط نزدیکی دارند. شایان ذکر است که در مراحل ترک ، رفع علائم درمانی مرفین حدوداً یک هفته الی ده روز زمان می‌برد و علائم شدیدتر شاید هفته‌های بیشتر زمان نیاز داشته باشد. در ساعات اولیه درمان که معمولاً شش تا چهارده ساعت است، بروز علائمی همچون تمایل زیاد به مصرف، استرس و بدخلقی طبیعی است. در پانزده الی چهل و هشت ساعت بعد نشانه‌هایی مانند دردگرفتن عضلات، تب و لرز و امثالهم آغاز می‌شود. از روز سوم نشانه‌های فیزیکی کم کم از بین می‌روند ولی احتمال میل به مصرف که بیشتر جنبه روانی دارد، در شما وجود خواهد داشت. در این بخش تقش مشاوره‌های روان‌درمانی در فرایند ترک مرفین بیش از همیشه مهم خواهد بود.

بهترین کلینیک ترک مرفین

درمان اعتیاد به مرفین و دفع عوارض آن از بدن بدون شک نیاز به نظارت مرکز درمانی استاندارد است. توصیه می‌شود که همیشه شرایط یک کلینیک مجرب و کارآمد را بدانید و سپس برای مراجعه اقدام نمائید. استفاده از روش‌های غیر استاندارد درمانی می‌تواند عواقب خطرناکی برای بیمار به همراه داشته باشد. در بهترین کلینیک ترک مرفین آغاز مراحل درمان، نیازمند اتخاذ بهترین روش ترک از سوی روانشناس و روانپزشک کلینیک است.

یکی از فاکتور‌های مهم برای یک مرکز درمانی اعتیاد، عدم استفاده از مخدرهای جایگزین است. درکلینیک طلوعی دوباره ضمن استفاده از روش‌های روزآمد و مدرن، به هیچ وجه از مخدرهای جایگزین مانند متادون و امثالهم برای بیماران استفاده نمی‌شود. ارائه کلاس‌‎های گروهی بعد از دوره بهبود در کلینیک یکی از اقدامات مهم پس از سلامت بیمار است. اینگونه خدمات، احتمال بازگشت بیمار به مصرف دوباره را به حداقل رسانده و مراحل درمان اعتیاد را تکمیل می‌نماید. اینگونه خدمات در بهترین کلینیک ترک مرفین یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار است.

یکی دیگر از فاکتورهای بهترین کلینیک ترک مرفین انتخاب روش‌های روان‌درمانی مناسب از سوی روان‌شناس کلینیک است. مطمئناً هر مخدری اثرات روانی زیان‌باری را برای فرد بیمار داشته و در بسیاری از مخدرها همین عوارض روانی باعث تشدید و تمدید اعتیاد وی می‌شوند. از این رو انتخاب روش‌‌های روان‌درمانی صحیح باید بر اساس شرایط روحی و روانی بیمار در زمان مراجعه باشد.کلینیک طلوعی دوباره با استفاده از روان‌شناسان مجرب و کارآمد بیمار شما را  از ابتدا با موثر‌ترین روش‌های درمانی همراهی خواهند کرد.

کلینیک طلوعی دوباره با بررسی شرایط روحی و جسمی و با بهره‌گیری از مشاوران و متخصصین مجرب در زمینه ترک انواع مخدر نظیر ترک ماری جوانا ، ترک حشیش ، ترک اکس ، ترک کمیکال و همچنین ترک مرفین آماده خدمت رسانی به شما و سلامت جامعه است.

به دخترم برای درد مورفین داده شده عوارض جانبی چه هستند؟

برخی از موارد شایع در بیش از 10 درصد از بیماران مورد مطالعه گزارش شده است: کاهش سرعت ضربان قلب ، فشار خون پایین ، خواب آلودگی ، تب ، سردرگمی ، خارش ، خشکی دهان ، یبوست ، حالت تهوع ، استفراغ ، احتباس ادرار ، ضعف ، اشباع اکسیژن ، و انتشار هیستامین. بخاطر داشته باشید که اینها فقط عوارض جانبی احتمالی هستند ، هیچ تضمینی برای تجربه آنها وجود ندارد. همچنین به یاد داشته باشید که این یک لیست کامل از عوارض جانبی نیست. مثل همیشه ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دخترتان در مورد سؤالات در مورد عوارض جانبی دارو صحبت کنید.

آیا راه حل درمانی برای کمک به متوقف کردن مصرف مورفین بعد از بیماری طولانی مدت وجود دارد؟

قرص های سولفات مورفین برای درمان درد متوسط ​​تا شدید استفاده می شود. مورفین یک ضد درد (یا مواد مخدر) است و می تواند وابستگی و تحمل دارو را ایجاد کند. وابستگی جسمی به این معنی است که بدن شما نسبت به داشتن دارو تنظیم شده است و اگر دارو به طور ناگهانی متوقف شود ، علائم ترك رخ می دهد. تحمل هنگامی اتفاق می افتد که به دوزهای فزاینده تری برای تولید همان مقدار تسکین درد نیاز باشد. علائم ترک ممکن است شامل مواردی از موارد زیر باشد:
بی قراری ، آبریزش بینی ، خمیازه کشیدن ، تعریق ، غوزه یا خواب بی قرار در طی 24 ساعت اول. طی 72 ساعت آینده ، این علائم ممکن است افزایش یابد و علائم دیگر افزایش تحریک پذیری ، اضطراب ، ضعف ، گرفتگی عضلات ، گرفتگی شکم و عضلات ، گرگرفتگی و گرمازدگی ، بی خوابی و افزایش درجه حرارت بدن ، فشار خون ، ضربان تنفسی و ضربان قلب ممکن است رخ دهد. هنگامی که زمان و یا لازم برای متوقف کردن مصرف مورفین است ، کاهش تدریجی دوز برای محدود کردن علائم گفته شده در بالا توصیه می شود. درمان ناراحتی دستگاه گوارش و کم آبی بدن ممکن است لازم باشد.

آیا مورفین باعث افزایش وزن می شود؟

مورفین برای درمان درد با کمرنگ شدن گیرنده های درد در مغز استفاده می شود. مورفین به عنوان یک فرمول کوتاه بازیگری و بازیگری طولانی در دسترس است. عوارض جانبی مکرر که مرفین تجربه می کنند شامل یبوست ، سرگیجه ، حالت تهوع ، استفراغ و خشکی دهان است. هیچ گزارش مستندی در دست نیست که نشان می دهد مورفین به خودی خود باعث افزایش وزن خواهد شد ، با این حال افرادی که مورفین مصرف می کنند وزن خود را افزایش داده اند. افزایش وزن می تواند نتیجه یبوست ناشی از مورفین باشد. بیمارانی که از مورفین استفاده می کنند ، معمولاً به دلیل درد یا خواب آلودگی از دارو ، کاهش در فعالیت بدنی دارند.

پیام بگذارید