ترک ترامادول

قبل از اینکه به روش های ترک ترامادول بپردازیم، اجازه دهید کمی درباره ماهیت این دارو صحبت کنیم. ترامادول را به عنوان یک داروی ضد درد و مسکن می شناسند که در برخی شرایط به منظور کاستن دردهای بدنی با تجویز پزشک استفاده می شود. علت تمایل بسیاری از جوانان به ترامادول، حس تلذذ و سرخوشی است که بعد از مصرف ترامادول به آنها دست می دهد و همینطور برای تسکین درد ها آن را مصرف می کنند. اگر بخواهیم ترامادول را با مرفین مقایسه کنیم، اثر مسکنی ترامادول تقریباً 10 برابر کمتر از مرفین بوده و گاهی بعنوان داروی ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد. اما توجه داشته باشید که مصرف ترامادول اگر بصورت خودکامانه باشد می توان به شدت موجب اعتیاد شود. ترامادول ها معمولاً به شکل قرص، کپسول و آمپول هستند و میزان جذب آن بیشتر در تزریق اتفاق می‍افتد. توجه داشته باشید که ترامادول خیلی پنهانی و بی سر و صدا باعث وابستگی و اعتیاد شما می شود. اکثر کسانی که تجربه ترک را دارند اذعان می کنند که در ابتدا اصلاً فکر نمی کردند که اسیر این دارو شوند.

اولین قدم برای ترک اعتیاد به ترامادول

اولین قدم برای ترک ترامادول مصرف شده این است که شما در پذیرش وابستگی خود باشید. وقتی شما می پذیرید که معتاد هستید، انگیزه شما برای آغاز درمان بیشتر می شود. اما زمانیکه دربرابر وابستگی خود مقاومت دارید و اصرار دارید که معتاد نیستید، هیچ زمان بیم سلامتی خود را ندارید ! سعی کنید در ابتدای مسیر ترک ترامادول به مشاوره های مرکز درمانی توجه کنید چرا که مراحل ترک اعتیاد بسیار پیچیده است و نیاز به اعتماد شما به پزشک را می طلبد.  توجه داشته باشید که هر چه مدت زمان مصرف ترامادول شما کمتر باشد، درمان راحت تر و سریع تری خواهید داشت. از این رو اگر درگیر مصرف ترامادول بصورت غیر طبیعی و خودسرانه هستید، هرچه زودتر به مراکز درمان اعتیاد مراجعه نمائید. در ادامه به عوارض ترامادول خواهیم پرداخت. کلینیک طلوعی دوباره با ارائه مشاوره های منظم در زمینه انواع ترک مواد مخدر، بهترین روش های درمانی را برای شما اتخاذ و عملی می کند.

عوارض قرص ترامادول

یکی از خطرناک ترین مواردی که اکثر مصرف کنندگان درگیر آن می شوند توقف ناگهانی مصرف داروست. توجه داشته باشید که قطع مصرف ترامادول حتماً باید تحت نظر پزشک باشد. پس لطفاً از انقطاع غیرمنتظره دارو شدیداً پرهیز نمائید. عوارض مصرف ترامادول بیشتر شبیه دیگر مواد مخدر نظیر تریاک و امثالهم است. مواردی مانند خشکی دهان، منگی، یبوست و غیره. در ذیل با برخی دیگر از عوارض قرص ترامادول آشنا اشاره شوید.

• در مصرف ترامادول سطح سروتونین بالا می رود و این امر باعث افزایش حالت تهوع نسبت به دیگر مخدرهاست.
  • تشنج یکی از آسیب های غیر قابل اجتناب مصرف مواد شامل ترامادول برای مصرف کننده است که در فرایند ترک ترامادول قابل پیشگیری می باشد.
  • بالا رفتن فشار خون به همراه سردردهای شدید از دیگر عوارض مصرف این داروست که حدوداً پنج ساعت بعد از استفاده خود را نمایان می کند.
  • بروز اختلالات خواب که ناشی از آشفتگی های ذهنی و عدم حفظ تعادل روانی است از دیگر آثار مخرب ترامادول است که در مراحل ترک اعتیاد به ترامادول قابل بهبود است.
  • احتمال سندورم سروتونین از دیگر تهدید های مهم مصرف این داروست.

آثار ترک ترامادول

ترک اعتیاد به ترامادول هم مانند دیگر مخدرها دارای علائم و نشانه هایی است که بسته به شرایط جسمی و روانی شما متغیر است. یکی از اولین نشانه‎ های فرایند درمانی بروز کمی از نشانه های افسردگی در شماست. نشانه های جسمی آن کمی پر رنگ تر از علائم ترک دیگر مخدرها مانند تریاک است. برای بروز علائم درمانی جای هیچ نگرانی نیست. زیرا این علائم ترک کاملاً محدود به یک دوره زمانی کوتاه مدت بوده و خود نشانه ای از بهبود سازی وضعیت سلامت شماست. کلینیک طلوعی دوباره با بکارگیری روش های نوین و علمی خدماتی همچون ترک حشیش ، ترک هروئین ، ترک الکل ، ترک مرفین و ترک ترامادول همراه با مشاوره های منظم و کاربردی، در خدمت شماست.

بهترین کلینیک ترک ترامادول

همانطور که گفته شد بهترین روش ترک ترامادول ، مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر است. گاهاً روش های خانگی متفاوتی نیز برای ترک ترامادول توصیه شده که هیچکدام از آنها یک روش درمانی مطمئن به حساب نمی آیند. پس توجه داشته باشید که هر روشی غیر از مراجعه به مرکز ترک اعتیاد مردود و منجر به بروز عواقب خطرناک است. اما بهترین کلینیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب یک مرکز درمانی خوب، قدمت آن و استفاده از روش های نوین درمانی است. وقتی یک کلینیک دو ویژگی تجربه و بروز بودن را تلفیق می کند، نتیجه آن جز یک درمان موثر و بدون بازگشت برای بیماران خود، نخواهد بود.

ترک وابستگی به داروهایی مثل ترامادول به گونه ای است که بدون احتمال بازگشت کمی عجیب به نظر می رسد. اما این احتمال می تواند با استفاده از روش های نوین و مشاوره های منظم به صفر نزدیک شود. یکی از ویژگی های بهترین کلینیک ، پیگیری های بعد از دوره درمان می باشد. کلینیک طلوعی دوباره با ارائه مشاوره های روان شناسی منظم بعد از بهبودی و همچنین برگزاری جلسات و گردهمایی های مختلف، احتمال بازگشت شما به مخدر را به حداقل می رساند. شایان ذکر است که اینگونه خدمات محدود به بازه زمانی خاصی نبوده و می تواند حتی سال ها ادامه داشته باشد.

اتخاذ صحیح روش های روان درمانی از سوی روان شناس، فرایند ترک اعتیاد به ترامادول را هدفمند می کند. منظور از هدفمند ساختن روش درمانی، اطمینان از موثر بودن و بدون بازگشت بودن آن است. از این رو استفاده از روان شناسان مجرب و کارآمد، یکی دیگر از فاکتورهای بهترین کلینیک است. کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با استفاده از کادری متخصص، حاذق و کارآزموده در زمینه روان شناسی و روان پزشکی، در کلیه مراحل درمان همراه شما خواهند بود.

پیام بگذارید