مرکز ترک ترامادول

قبل از هر چیز  باید بگوییم ترامادول اعتیادآور است. اگر خارج از دوز تجویزی به مصرف ترامادول بپردازید، احتمال اعتیاد به ترامادول افزایش خواهد یافت. در صورت اعتیاد، حتما باید نسبت به ترک قرص ترامادول اقدام کنید. ترک اعتیاد ترامادول نیازمند دریافت خدمات روانپزشکی و روان درمانی می‌باشد و ضروریست که بیماران برای به ثمر رساندن این هدف، به مرکز ترک اعتیاد ترامادول مراجعه نمایند. دلیل این امر این است که  اعتیاد و وابستگی به ترامادول  هم جسمی و هم روانی است و در طول فرایند درمان باید هر دو جنبه اعتیاد تحت درمان قرار گیرد تا بهبودی موثر واقع شود، اما درمان اعتیاد روانی و بیماری‌های مربوط به اعصاب و روان، در هر مرکز ترک اعتیادی ارائه نمی‌شود. مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ترامادول، نگاه ویژه‌ای روی درمان بخش روانی بیماران با هدف بهبود کامل و بی بازگشت آن‌ها از اعتیاد دارد.

گفتنی است که ترک داروی ترامادول، تنها یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور می‌باشد که در آن تمامی مراحل درمان اعتیاد، توسط کادر متخصص روانپزشکی، روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ترک اصولی ترامادول آشنا کنیم. برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید.

ترامادول چیست و چرا اعتیادآور است؟

ترامادول دارویی اپیویید با خاصیت ضد درد است که بطور معمول برای تسکین دردهای شدید تجویز می‌شود. این دارو دارای نام‌هایی دیگری نیز می‌باشد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پیرالژین، بایومادول و ترامد اشاره کرد. ترامادول در فرم‌های مختلفی همچون کپسول، قرص و آمپول با دوزهای مختلف ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ به بازار عرضه می‌شود و مکانیزم آن مانند مرفین دارد و با اتصال به گیرنده‌های اپیوئیدی مغز باعث تسکین درد مصرف کننده خواهد شد.

ترامادول باید در یک بازه زمانی کوتاه مدت استفاده شود، چرا که مصرف طولانی مدت آن خطر ابتلا به عفونت معده و سرطان دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. نکته قابل توجه این است که مصرف ترکیبی ترامادول با الکل می‌تواند باعث مرگ فرد شود! بانوان باردار نیز باید از مصرف این دارو خودداری کنند، زیرا ترامادول در دوران بارداری می‌تواند باعث مرگ یا بروز بیماری های متعدد در جنین شود.

بطور کلی ترامادول در دو نوع تاثیر سریع و تاثیر بلند مدت تولید می‌شود که پزشک با توجه به درد بیمار نوع مناسب را تجویز می‌کند. این دارو تنها زمانی مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند که تحت نظر پزشک ترک اعتیاد باشد و هرگونه مصرف تفریحی و خودسرانه آن باعث عوارض بسیار زیاد و اعتیاد به ترامادول خواهد شد که در صورت اعتیاد، باید برای درمان اقدام کرد.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

عوارض مصرف ترامادول چیست؟

عوارض ترامادول به حدی زیاد و مضر است که زندگی فرد را، در صورت اعتیاد به آن، تحت الشعاع قرار می‌دهد. معمولا مصرف کننده با مشاهده این علائم به دنبال روش ترک ترامادول می‌رود. این عوارض عبارتند از:

تشنج

بی اشتهایی

اختلالات دیداری

نوسانات خلقی و اختلالات خواب

تکرر ادرار و بیماری های گوارشی

نگرانی، اضطراب، گیجی و خستگی

علائم مصرف ترامادول

از فواید ترک ترامادول این است که عوارض آن تا حدود بسیار زیادی از بین خواهد رفت و شما می‌توانید باز هم کنترل زندگی خود را بدست بگیرید.

علائم مصرف ترامادول

مصرف ترامادول با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت و آگاهی از آنها می تواند در مرحله اول کمک بسیاری در تشخیص اعتیاد به ترامادول و در مراحل بعدی اقدامات درمانی مثل ترک ترامادول کند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

تعریق

اسهال

عدم تعادل

اختلال تمرکز و بی قراری

اختلال حافظه

گفتار نامفهوم

ترک ترامادول در خانه یا کلینیک معتبر

برای ترک ترامادول چه باید کرد؟

روش ترک ترامادول خانگی: باور اشتباه

متاسفانه یک عقیده غلط در میان بسیاری از مصرف‌کنندگان، مربوط به امکان‌پذیر بودن خوددرمانی و ترک در منزل، وجود دارد که باید بگوییم این باور کاملا اشتباه است! چرا که ترامادول علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی روانی شدیدی نیز ایجاد می‌کند و درمان بخش روانی باید تحت نظر روان درمانگران انجام شود، همچنین از آنجایی که ترامادول مخدری با قدرت وابستگی بالا است هرگونه قطع مصرف غیر اصولی می‌تواند باعث بروز علائم ترک در بیمار شود که مقابله با این علائم، به تنهایی کار بسیار مشکلی است و می‌تواند عاملی برای بازگشت به مصرف مجدد باشد.

افسردگی

خشکی دهان

معده درد های شدید

تکرر ادرار و دفع پروتئین

بیماری ها و مشکلات تنفسی

بیماری های گوارشی مثل اسهال

تب و لرز، سرخی شدید چشم ها

سردرد، اضطراب و تحریک پذیری

خشونت و ضعف

بهترین روش ترک ترامادول

برای ترک ترامادول روش‌های مختلفی وجود دارد اما انتخاب پروسه درمانی مشخص نیاز به بررسی پارامترهای مختلفی  از جمله وضعیت سلامتی بیمار، مدت زمان و دوز مصرفی دارد که نیاز است توسط روانشناس و روانپزشک ارزیابی شود، به همین منظور بهترین شیوه برای  ترک صحیح ترامادول، بستری در بهترین کلینیک ترک ترامادول می‌باشد، چرا که این فرصت را به بیمار می‌دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به درمان روان خود که بر اثر مصرف این مخدر صدمات زیادی دیده است بپردازد.

روش ترک ترامادول در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

اگر سوال‌هایی از قبیل این دارید که در کلینیک طلوعی دوباره، روش ترک ترامادول چگونه است؟ یا ترک ترامادول چند روز است ؟باید بگوییم که برنامه درمانی منحصربفردی با توجه به روحیات بیمار و شرایط جسمی او توسط تیم متخصص پزشکی ایجاد خواهد شد. اما یک برنامه کلی نیز بنا به دوز مصرفی ترامادول وجود دارد که بصورت زیر است:

بیمار با مصرف کمتر از ۲۰۰ میلی گرم نیازمند روش ترک ترامادولی فوق سریع (UROD) است. مدت زمان ترک ترامادول در اینجا ۲ شب و ۳ روز بستری می‌باشد.

بیمار با مصرف بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلی گرم ، از روش ترک ترامادول سریع استفاده می‌کند. اگر سوالتان این است که با این مقدار مصرف ، ترک ترامادول چقدر زمان می‌برد؟باید بگوییم یک شب بستری به مقدار بالا اضافه می‌شود.

برای مصرف بیش از ۳۰۰ میلی گرم، ترک تدریجی ترامادول انجام می‌شود. بسیاری از افراد برایشان سوال است که ترک ترامادول درد دارد؟ این روش با کمترین میزان درد و خماری، ترک راحت ترامادول را برای شما رقم می‌زند. اما در روش ترک تدریجی ترک ترامادول چه مدت طول میکشد؟! چیزی بین ۷ الی ۱۴ روز بستری.

مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان مجهزترین و بهترین مرکز ترک اعتیاد و روانپزشکی کشور دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت، با تجربه چندین ساله و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روش های ترک اعتیاد در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت دارد.

در این کلینیک انواع ترک قرص ترامادول١٠٠، ترک قرص ترامادول٢٠٠، ترک ترامادول ۲۲۵و…انجام می‌گیرد.

درمان اعتیاد و سم زدایی ترامادول در بهترین مرکز ترک ترامادول طلوعی دوباره توسط بهترین کادر روانپزشکی ترک اعتیاد، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی ترک اعتیاد، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می‌گیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آن‌ها باشیم. از ویژگی‌های دیگر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می‌توانیم به ارائه بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد و بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.

1. حمیدرضا بیرانوند گفت:

سلام. من ترامادول مصرف میکردم بعد با قرص بی ۲ شروع به ترک کردم ولی باز وسطش ترامادول هم استفاده کردم که ۴۰۰میلی میشد. الان با یک چهارم بی ۲ میتونم عادی زندگی کنم و حتی بعضی وقتها که چند روز ترامادول مصرف نکردم با یک عدد بی۲ کوچک اوکی بودم ولی وقتی همون رو هم نمیخورم بدن درد شدید میاد سراغم. به نظر شما مصرف یک چهارم بی۲ بزرگ یا یک عدد قرص کوچک چند روز خماری و درد داره ؟ اگه با روش سم زدایی فوق سریع کلینیک شما ترک کنم میشه که بستری نشد و بعد از سم زدایی و بهوش اومدن مرخص شد؟ هزینه سم زدایی بدون بستری رو میشه بگید یا اگه نیاز به بستری باشه هزینه اون چقدر میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

• کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره گفت:

سلام/ لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۵۸۲۲۵ تماس بگیرید/ مشاوره کامل بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

2. مریم حسینی گفت:

سلام
    من همسرم یک ماهه روزی دو تا ترامادول ۱۰۰مصرف میکنه،الان میخواد توی خونه ترک کنه.بهترین راه حل چیه؟یکدفعه کنار بزاره؟