مرکز ترک اعتیاد

ترک اکس

اکس چیست؟

اکس یا اکستازی روان گردانی مصنوعی و ساخته شده در آزمایشگاه می باشد که بسیار اعتیاد آور است و مصرف آن وابستگی روانی و جسمانی شدیدی برای مصرف کننده ایجاد می کند. اکستازی در فرم های مختلفی همچون قرص، کپسول و پودر استنشاقی تولید و عرضه می شود و با توجه به فرم آن، بصورت خوراکی، استنشاقی و تزریقی مصرف می گردد. اکستازی خالص پودر سفید رنگی با بوی کپک زدگی می باشد اما به دلیل تولید در آزمایشگاه های مختلف و ناخالصی زیاد این روانگردان در رنگ های قرمز و قهوه ای نیز به بازار عرضه می گردد.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

عوارض مصرف اکستازی چیست؟

بی قراری

فشار خون

حملات عصبی

رعشه و تعریق

مرکز ترک اعتیاد

علائم مصرف

علائم مصرف اکس

مصرف اکس با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت و آگاهی از آنها می تواند در مرحله اول کمک بسیاری در تشخیص اعتیاد به اکس و در مراحل بعدی اقدامات درمانی مثل ترک اکس کند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

اکستازی بعد از مصرف به سرعت وارد سیستم گردش خون بیمار شده و از این طریق به مغز می رسد. حضور این روانگردان باعث اختلال در کارکرد صحیح مغز و سیستم عصبی مصرف کننده می شود که تشدید حواس بویایی و چشایی، گشاد شدن مردمک ها، تاری دید و کاهش اشتها از اولین نشانه های مصرف می باشد.

ترک اکس در منزل

ترک اکستازی به روش های مختلفی انجام پذیر است اما متسفانه یکی از روش های محبوب میان مصرف کنندگان اکستازی ترک و قطع مصرف یکباره است که این متد درمانی سعی می کنند تا بصورت یکباره مصرف اکستازی را کنار بگذارند.
این روش با توجه به شدت وابستگی ایجاد شده بسیار دشوار است و باعث بروز علائم ترک در مصرف کنندگان می شود و این علائم ترک خود می توانند عاملی باشند برای بازگشت به مصرف مجدد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

توهم

خستگی و بی خوابی

ترک اکستازی

روش ترک اکستازی

روش ترک اکستازی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

درمان بصورت سم زدایی تدریجی با ۷ روز بستری و درصورت وجود علائم، با نظر پزشک ممکن زمان بستری افزایش پیدا کند.

سوالات متداول درباره ترک اکس

آیا اکستازی اعتیادآور است؟
اکستازی، محرکی بسیار اعتیاد آور است که سوء مصرف آن باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی می شود و بیماران باید تحت نظر روانپزشک اقدام به درمان اعتیاد خود نمایند.

آیا ترک اکس در منزل امکان پذیر می باشد؟
ترک اکس، نیازمند بستری در مرکز ترک اعتیاد و روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد به همین جهت، هرگونه ترک خودسرانه آن باعث بروز علائم ترک خواهد شد که در مقاله به بررسی آن پرداختیم.

آیا ترک اکس به روش سم زدایی فوق سریع امکان پذیر است؟
اکس، محرکی بسیار اعتیاد آور است و امکان سم زدایی فوق سریع آن امکان پذیر نمی باشد به همین جهت ترک اکس، در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بصورت سم زدایی تدریجی انجام می گیرد.